Warsztaty Porozumienia bez Przemocy

Porozumienie bez Przemocy 1

Odbyły się już trzy z czterech spotkań w ramach Warsztatów inspirowanych Porozumieniem bez Przemocy.

 

Istotę PbP stanowi: wzajemny szacunek, empatia, rozpoznawanie i nazywanie uczuć, odkrywanie ukrytych za nimi potrzeb oraz poszukiwanie strategii wzbogacających życie.

Uczestnikami warsztatów są rodzice, którzy chcą:

– budować relacje ze swoimi dziećmi opartą na szacunku dla własnych i dziecięcych granic,

– nauczyć się tak prowadzić rozmowę, by z jednej strony usłyszeć czego chce dziecka, a z drugiej – być usłyszanym przez dziecko,

– wspierać dzieci w rozpoznawaniu i wyrażaniu swoich uczuć i potrzeb,

– poszukać strategii, które zaspokoją potrzeby wszystkich członków rodziny,

– nauczyć się mówić „nie” i przyjmować „nie”,

– świadomie zarządzać swoją złością, wyrażać ją w sposób nie krzywdzący dzieci i partnera,

– zamienić kary i nagrody na kontakt w duchu Porozumienia bez Przemocy,

– zmiany w swoich domowych relacjach…

Za nami następujące tematy i kwestie:

Spotkanie 1: „Nie wychowuję na jutro, czyli rzecz o kontakcie”

  • Żyrafa i Szakal, czyli dwa style komunikacji
  • 4 kroki
  • czuję, bo potrzebuję
  • komunikaty zrywające kontakt
  • komunikaty podtrzymujące kontakt

Spotkanie 2:  „NIE dla Ciebie, TAK dla mnie”

  • czuję, bo potrzebuję (potrzeby dziecka – potrzeby rodzica)
  • dobrodziejstwo dziecięcego „nie”
  • o granicach dzieci i rodziców
  • „chcę/nie chcę, lubię/nie lubię, podoba mi się/nie podoba mi się”,
    czyli używanie języka osobistego
  • o sile ochronnej

Spotkanie 3: „Kara i nagroda – raniące konsekwencje wychowawcze”

  • krytyka, ocena, porównywanie, zwracanie uwagi, czyli o zrywaniu kontaktu
  • pochwała, nagroda, czyli o budowaniu społeczeństwa rywalizacji
  • kary i nagrody, czyli warunkowe rodzicielstwo
  • alternatywa dla kar i nagród, czyli o wychowaniu bezwarunkowym
  • motywacja zewnętrzna, a motywacja wewnętrzna
  • pochwały w Porozumieniu bez Przemocy

Były to bardzo inspirujące spotkania, pełne żywej dyskusji i obecności.

Ostatnie spotkanie 10 maja poświęcone będzie trudnym emocjom.

Spotkanie 4: „Kiedy jest mi trudno”

  • trudne emocje, co z nimi zrobić?
  • jak wyrazić złość, frustrację, bezsilność by nie skrzywdzić siebie i dziecka
  • jak radzić sobie z trudnymi emocjami dzieci?
  • kiedy kłóci się rodzeństwo
  • jak wykorzystać konflikt do budowania relacji

Warsztaty prowadzi: Monika Szczepanik – z zamiłowania, wykształcenia i wyboru pedagog i trenerka „empatycznej komunikacji”.  Prowadzi warsztaty dla rodziców, nauczycieli, par i singli. Prowadzi blog W świecie żyrafy.  Prywatnie jest mamą dwóch Dziewczynek. W wolnych chwilach szyje, pisze, czyta, fotografuje, smakuje i przygląda się światu. Uwielbia dziecięcą literaturę.
Kontakt i zapisy: Recepcja Instytutu tel. 12/633 96 67 (pn – pt w godz. 8.30 – 21.30).